Chcąc umówić teleporadę pacjent kontaktuje się z Rejestracją telefonicznie (58 344 29 01), mailowo (rejestracja@przychodniamickiewicza.pl) lub przez formularz kontaktowy (https://www.przychodniamickiewicza.pl/kontakt/). Rejestratorka umawia teleporadę uzgadniając z pacjentem dzień i godzinę.
Realizując teleporadę lekarz kontaktuje się z pacjentem telefonicznie (także z numerów zastrzeżonych) na wskazany przez pacjenta numer telefonu, który powinien być zgodny z numerem podanym w dokumentacji. Podczas kontaktu telefonicznego lekarz na początku rozmowy weryfikuje tożsamość pacjenta poprzez zadanie pytań o dane pacjenta i sprawdzenie zgodności odpowiedzi z danymi znajdującymi się w systemie. Podczas teleporady realizowany jest wywiad lekarski, którego efektem może być m.in. udzielenie porady, wystawienie e-recepty, wystawienie e-skierowania. Lekarz informuje pacjenta o sposobie realizacji wystawionej e-recepty, e-skierowania, e-zlecenia na wyroby medyczne, informując o kodzie e-dokumentu umożliwiającym jego realizację.
W trakcie teleporady lekarz może zdecydować o konieczności wizyty osobistej, która jest realizowana w terminie uzgodnionym z pacjentem, a w razie potrzeby tego samego dnia.
W przypadku gdy pacjent nie odbierze telefonu od osoby udzielającej teleporady (próba nawiązania kontaktu odbędzie się w ustalonych godzinach trzykrotnie, w odstępach nie mniejszych niż 5 minut). Ze względu na dużą ilością obsługiwanych pacjentów umówiona godzina teleporady może ulec opóźnieniu.